Taganga

14 mei 2014 - Taganga, Colombia

Een korte vlucht bracht ons op het schattige vliegveld aan het strand. We waren even bang dat we in de Caribische oceaan of op het witte strand zouden landen, maar de piloot zette het toestel netjes neer op de korte landingsbaan van Santa Marta. Op advies van een Engels meisje, dat al twee jaar in Colombia woont, reisden we verder naar Taganga. We vonden het hostel waar ze ons naar adviseerde toe te gaan. En inderdaad, zoals ze gezegd had, met zwembad! We doken er meteen in om af te koelen. Daarna liepen we, nog nat van het zwembad, in vier minuten naar het strand. Op het strand kwamen we een Nederlands meisje tegen, wat we eerder hadden ontmoet in Rurrenabaque. Gezellig om even bij te praten. Haar vakantie loopt ten einde en haar vriend kwam haar voor één week opzoeken. De vier dagen in Taganga hebben we doorgebracht op het strand en in het water. Het was erg warm en in de avonden werd het iets koeler. Toch konden we ’s avonds nog steeds in korte broek en t-shirt rondlopen. In de avond stallen veel backpackers hun zelfgemaakte sierraden uit om te verkopen. Een enkeling voert ’s avonds een toneelstuk op of maakt muziek bij de verschillende terrassen. We bezochten twee keer het beste restaurant van dit dorp, waarin een Nederlandse kok werkt. Het eten was voortreffelijk! Voor 10 euro kregen we een heerlijk driegangenmenu. We genoten van de smaak van blauwe kaas, verse carpaccio, perfect gegrild rundvlees en van een warme brownie! En de lekkere cocktails niet te vergeten! Taganga samengevat? Zonnen, zwemmen en heerlijk eten!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade