Buenos Aires

11 november 2013 - Buenos Aires, Argentinië

Na een lange, vermoeiende reis van 24 uur zijn we aangekomen in Buenos Aires. Een aantal punten vielen ons op:
- De stoelen in cafeetjes, restaurantjes, etc zijn heel laag. Wij als Nederlanders moeten onderuit gezakt zitten om nog een beetje comfortabel je koffie te drinken;
- Wij kunnen niet meer dan 100 euro pinnen bij een pinautomaat. Erg vervelend, omdat je bij elke transactie 5 euro moet betalen en bovendien moeten we nu vaak heen en weer lopen;
- We wilden in een grote supermarkt twee flessen water afrekenen. Helaas lukte dat niet… Men verwacht hier dat je gepast betaald. Ze hebben geen wisselgeld terug. We vonden het onzin om met de creditcard twee flessen water af te rekenen;
- Men spreekt hier geen Engels. Zelfs niet bij de receptie van het hotel. Op een enkeling na.. Dit betekent dat we snel een cursus Spaans gaan volgen.

’s Morgens stond een bezoek aan de wijk La Boca op de planning. In onze reisboekjes lazen we dat verstandig is om een taxi of een bus te pakken. Een avond daarvoor hadden we speciaal munten gehaald bij de bank. Er was ons verteld, dat je in de bus alleen met munten kon betalen. Eenmaal in een bus bleek dat de kaartautomaat kapot was. Een aardige Argentijnse vrouw heeft voor ons het buskaartje betaald, zonder dat we het door hadden. Niemand in de bus sprak een woord Engels. Dus we hadden geen idee waar de volgende keer een chipkaart moesten halen; blijkbaar kon je zowel met een chipkaart als munten betalen. Eenmaal in la Boca waren we een van de eerste toeristen. De kraampjes en terrassen werden net opgebouwd toen we aan kwamen. We konden dus mooie foto’s maken, zonder al te veel toeristen. De felgekleurde golfplaten, waarmee de huisjes gebouwd zijn, kleurden nog mooier met het vroege zonlicht.

’s Avonds was er een grote parade in stad. Ze protesteerden voor de gelijkheid van de mens. Het was een bonte parade waar we al snel vrolijk uitgedoste vrienden maakten. Zie foto’s ;-)

Kortom, we hebben het enorm naar ons zin. We genieten van het mooie weer, "bife de lomo", vriendelijke Argentijnen en de prachtige omgeving. Buenos Aires is een aanrader. We vinden het op Parijs lijken. Alleen het lekkere stokbrood missen we… Wel genieten we iedere dag van een groot glas, versgeperste jus d’orange.

Vannacht zijn we met de bus naar Puerto Madryn gereisd. Dit is een leuke uitvalbasis om diversen soorten (zee)dieren in het wild te gaan bekijken.DSC_1785