Puerto Madryn

16 november 2013 - Puerto Madryn, Argentinië

In Puerto Madryn hebben wij onze tent opgezet op een camping aan de rand van de stad. Bij aankomst bleken wij de enige kampeerders, waarvan we dankbaar gebruik maakten door onze tent op het mooiste plekje onder de bomen op te zetten. Eigenlijk komt iedere toerist in dit plaatsje om de diverse (zee)dieren te bekijken. Om dezelfde reden doen wij dit kleine havenstadje aan. Volgens afspraak met het reisbureau wachten wij om 7.30 uur bij de ingang van de camping. Helaas stonden we daar na anderhalfuur nog steeds met z’n tweetjes en begonnen inmiddels enigszins te twijfelen of er nog iemand zou komen om ons op te halen voor de geboekte excursie naar de walvissen. Onze Spaanse woordenschat is niet zo uitgebreid, maar we waren er toch zeker van dat we elkaar goed hadden begrepen. Na twee uur ongeduldig wachten, liepen we naar het reisbureau waar we door dezelfde vriendelijke meneer werden begroet met ¿Qué pasa? De reisorganisatie was even verbaasd als wij waren over het feit dat we niet in de bus richting de walvissen zaten, maar op de stoep van het reisbureau stonden. De vriendelijke mensen waren zelfs ongerust geraakt. De chauffeur bleek bij onze tent te zijn geweest, waarbij hij de camping via een tweede ingang was opgereden. Hij heeft zijn ongerustheid kenbaar gemaakt bij de plaatselijke politiepost en de toeristeninformatie. Als tegemoetkoming voor dit misverstand is ons een extra excursie aangeboden om een zeeleeuwenkolonie te bezoeken.

De dag erna verliep alles volgens plan en om 7.30 werden we bij onze tent opgehaald. Met een kleine boot voeren we Golfo Nuevo op, in spanning of we ook echt walvissen zouden gaan zien. Na een half uur speuren zagen we de eerste walvis met zijn staart boven water. Al snel kwamen de walvissen ook dichterbij. Ze zwommen rondom en onder de boot, wat enorm indrukwekkend is om te zien. We kregen zelfs een babywalvis (nog steeds tweemaal zo groot als onze boot) samen met zijn moeder van dichtbij te zien. We waren erg onder de indruk van deze imposante zeedieren. Na twee uur op de boot vervolgden we onze reis met de auto om achtereenvolgens zeeleeuwen, pinguïns, alpaca’s, struisvogels, schapen, hagedissen en een gordeldier te zien. De honderden zeeleeuwen lagen rustig op het strand, waarbij een enkele zo nu en dan een frisse duik nam in het helderblauwe oceaanwater.  Na een indrukwekkende, mooie en warme dag keerden we voldaan terug naar ons rustige plekje op de camping. Bij terugkomst bleek dat we buren hadden gekregen.

Vandaag is de wind gaan liggen waardoor we pas merken hoe warm het is (32 graden). Het is een prachtige omgeving waarvan we nog een paar dagen willen genieten voordat we verder naar het zuiden zullen afreizen.

1. Lianne:
    16 november 2013
    Wow, dit klinkt echt heel gaaf! Nog heel veel plezier! Groetjes Lianne
  2. Gerda & Harmen:
    18 november 2013
    Klinkt tof zeg! Mooie, scherpe foto's ook!
  3. Harmen & Gerda:
    Super gave foto's!:)
    Veel plezier nog.. en succes in de bus straks!;)
  4. Nel:
    Hoi Charlotte en Erik
    Indrukwekkend allemaal. Ook ontroerend zo'n kleine pinguïn .
    Jullie genieten en ik geniet van de verhalen.
    Groetjes, Nel
  5. T Ellen:
    18 november 2013
    geniet maar van no mans land...en de rest en stilte...hoe moet dat straks weer in R dam ..nog maar even niet aan denken!! kop in zand:-) gaaf walvissen!
  6. T Ellen:
    18 november 2013
    inmiddels heb ik alle knopjes gehad en blijkt dat de reis wel op de site staat dus antwoord heb ik al....
  7. Oom Rien:
    19 november 2013
    Mooi om mee te kunnen lezen.
  8. Karin:
    Super super gaaf zeg!!
    Volgende keer wil ik met jullie mee hoor;) Dan zoeken jullie maar een andere oppas voor jullie huis, haha!
  9. Oom Joost en tante Bep:
    19 november 2013
    Wij vinden het heel leuk om jullie belevenissen mee te maken,groeten oom Joost en tante Bep
  10. Mama:
    Hoi Charlotte en Erik!
    De 1e belevenissen staan dus al op de site! Leuk hoor , om mee te lezen.
    Let goed op je portemonnee en de rest.
    Fijne tijd!
  11. Sander:
    21 november 2013
    Ha Erik en Charlotte,

De eerste verhalen staan inmiddels online zie ik. Leuk om te lezen en te zien waar jullie zijn! Prachtig om al die dieren in het echt en zonder hek eromheen te kunnen zien... Zulke misverstanden horen er wel een beetje bij vind ik :-) We kijken allemaal uit naar het volgende reisverhaal!

Groeten,
    Sander
  12. Miranda:
    23 november 2013
    Lieve Erik en lot,

Wat een mooie verhalen en gave foto's! Ik moest even bijlezen. Ben vandaag weer thuisgekomen na een super project. Ik ben jaloers op jullie! Geniet ervan en heel veel plezier!!

Liefs Miranda en Matthijs
  13. T Marieke en O Rob:
    23 november 2013
    Erik en Charlotte
    Hele goede reis en een behouden vaart gewenst naar Antarctica
    We hopen spoedig weer van jullie te horen