Granada

10 juni 2014 - Granada, Nicaragua

We vinden het erg leuk om te merken dat onze verhalen goed gelezen worden. De leuke, aardige en grappige reacties van jullie stellen we ook erg op prijs. Het is iedere keer weer een verrassing voor ons, wie er op welk verhaal of foto zal reageren :-). We zullen ons uiterste best doen om jullie de komende zes weken nog te blijven verrassen met onze reisverhalen.

Grenada is een koloniale stad. Mooi, maar in vergelijking met andere koloniale steden die we zijn tegengekomen, niet heel speciaal. Het was erg warm, dus we hebben eigenlijk niet zo veel gedaan. ’s Avonds kwamen we in ons hostel drie reizigers tegen die ons uitnodigden om een drankje te gaan doen. We hadden daar nog niet zo veel zin in en besloten eerst iets te gaan eten bij een lokaal restaurantje. In dit restaurant kwamen we Conor tegen, een spraakzame Amerikaan, waar we een leuke avond mee hebben gehad. Heerlijke cocktails gedronken, voor een dollar per stuk. Conor had de sterke drang om alles wat straatverkopers aanboden, te willen kopen. Al snel lag de tafel vol met een diversiteit aan zojuist aangeschafte producten. Een doos met 25 sigaren, een hangmat en verschillende armbandjes. Hij kon zich maar net inhouden om niet nog een hangmat aan te schaffen. Het was een leuke avond, waarna we door de rustige straatjes en langs het centrale plein terug wandelden naar ons hostel.

Zoals jullie misschien al gemerkt hebben, houden wij van lekker eten. De volgende ochtend hebben we heerlijk ontbeten bij een chocolade restaurant. Het was een uitgebreid en gevarieerd ontbijtbuffet met veel chocolade. Crêpes met chocolade, Belgische wafels met chocolade, fruit met chocolade, etc. Ook het bruine brood was smaakvol. We hebben tussen half negen en twaalf uur doorlopend ontbeten.

In de middag wandelden we langs de hoofdstraat naar het meer van Nicaragua. We vonden geen strand en hadden bovendien toch geen zwemkleding bij ons, dus hebben we hier niet gezwommen. Misschien maar goed ook, want op de terugweg werden we verrast door een stevige regenbui. Het duurde helaas maar tien minuten en daarna was het weer erg warm…