Popayán

4 mei 2014 - Popayán, Colombia

’s Morgens vroeg werden we wakker in het ongezellige hostel naast de busterminal. Het eerste wat we deden was op internet een gezellig hostel zoeken. Dit is goed gelukt! We vonden een prachtig hostel aan het centrale plein. Het uitzicht van onze kamer was geweldig; we keken zo het plein op. In het midden van het plein bevindt zich een groot park met hoge, oude bomen. Er zijn veel staatverkopers, muzikanten, acrobaten en kunstenaars te vinden op dit levendige plein. Vanuit ons raam hebben we uren naar de verschillende schouwspelen gekeken. Ons hostel stond letterlijk tegen de bekende Catedral Basílica Nuestra Señora de la Asunción. Tijdens het ontbijt konden we in ons hostel het gezang van het koor in de kathedraal horen. Dit hostel in koloniale stijl, is echt een aanrader voor iedere backpacker, zeker de kamers die uitzicht bieden over het plein zijn aan te bevelen.

Na een halfjaar reizen hadden we ineens enorme trek in pannenkoeken! Gelukkig konden we meel, melk en eieren vinden. Eieren gaan minimaal per 12 stuks, dus werden het heel veel pannenkoeken en de dag erna, ieder een gekookt eitje bij het ontbijt en als avondeten twee reuzen omeletten. De omeletten waren zo groot, dat Erik het restant in de bus naar de volgende bestemming heeft opgegeten. Het rook daarna heerlijk naar omelet in de minibus. We waren niet de enige die een etenslucht verspreidden. Een ouderen man had een stuk kaas, dat de naam kaas eigenlijk niet mag dragen, in een plastictasje. Was het maar lepeltjeskaas of een goede roquefort, daar droomt Charlotte regelmatig van.

Popayán is een gezellige, kleine stad met veel koloniale gebouwen, die allemaal keurig witgeschilderd zijn. Popayán wordt daarom ook wel de “witte stad” genoemd. Ook hebben ze hier goed begrepen dat een stad niet opknapt van grote, felgekleurde en knipperende reclameborden. Het is heerlijk om door het centrum van deze stad te slenteren. Er zijn veel leuke knusse eetgelegenheden en kleine koffiehuisjes waar lekkere taartjes worden geserveerd. Gelukkig maar, want we wilden de verjaardagen van onze moeders natuurlijk niet overslaan. Een chocoladetaart en een cheesecake smaakten ons verrukkelijk!

1. Harmen & Gerda:
    8 mei 2014
    Ik dacht: ik ga even een klein verhaaltje schrijven naar jullie;) Vinden jullie vast niet erg. (Tenminste, ik geloof dat 'echte' Hillen (zoals mama van den Hil) wel van verhaaltjes houden..:P)
    Erg leuk zo'n hostel! Lijkt me heerlijk, ontbijten met koormuziek uit de kathedraal, zal wel genieten zijn.. Als jullie er van houden tenminste:)
    Is in ieder geval wel een keertje wat anders dan ontbijten met vogelgezang (zoals ik sinds kort merk hier op de Veluwe; gigantisch want kunnen die beestjes zingen en kwetteren, zeker om 6uur 's morgens!) (komt vast door de lente:P)!
    Jullie hebben trouwens een erg leuke (foto)film gemaakt! Super met die onderwaterbeelden! Net alsof ik naar de film 'Life' van EO/BBC zit te kijken! Hebben jullie dat gewoon met eigen camera gedaan? Of speciale onderwatercamera aangeschaft?
    Nou, ik heb mijn schrijfportie wel weer gehad voor vandaag;) Ik ga weer aan de studie, het begint nl. weer vol te stromen met opdrachten hier op de Pabo.
    Veel plezier nog daar! & pas goed op jullie zelf.
    Groetjes, Gerda
  2. Lianne:
    8 mei 2014
    Hoi Charlotte en Erik,

Erg leuk hoor om al die verhalen te lezen! Die cheesecake en chocoladetaart klinken erg lekker:) Ik wist niet dat ze die daar ook kunnen bakken!
    Nog bedankt voor de leuke verjaardagskaart!! Erg lief!!
    Welke kant gaan jullie nu op? Nog heel veel plezier!!

Groetjes Lianne